Podstawy programowania

[Artykuł w budowie - 0.8%]

W niniejszym dziale znajdują się podstawowe informacje dotyczące programowania strukturalnego. Proszę nie zrażać się zastosowanym w tutorialu językiem Pascal, gdyż jest on doskonały do nauki. Po opanowaniu poniższych materiałów, odnajdziesz się bez problemu w dowolnym innym języku programowania. Materiał został podzielony na trzy główne moduły. Pierwszy z nich dotyczy podstawowych informacji jakie należy przyswoić przed zabraniem się do nauki konkretnego języka. Dział ten zawiera informacje na temat reprezentacji danych w komputerze, systemów liczbowych oraz inne przydatne zagadnienia.

Moduł 01 - Wstęp do informatyki
01. Systemy liczbowe
      a) Naturalny Kod Binarny (NKB) - reprezentacja liczb, operacje arytmetyczne, MSB, LSB, nadmiar, niedomiar
        b) Kod uzupełnień do dwóch (U2) - reprezentacja liczb, operacje arytmetyczne
      c) System Znak-Moduł - reprezentacja liczb, zakres wartości, operacje arytmetyczne, zastosowanie
      d) Kod szesnastkowy (HEX) - operacje arytmetyczne, zastosowanie, alfabet systemu
      e) Kod ósemkowy (OCT) - podstawa systemu, zakres wartości, operacje arytmetyczne
02. Reprezentacja danych
      a) Liczby całkowite
      b) Liczby rzeczywiste
03. Algorytm, a program komputerowy

Moduł 02 - Podstawy programowania strukturalnego na podstawie języka PASCAL
04. Język PASCAL
05. Instalacja i konfiguracja środowiska Turbo Pascal
06. Typy danych
07. Pierwszy program
08. Zmienne i stałe
09. Operacje wejścia / wyjścia
10. Operatory
11. Instrukcje warunkowe
12. Instrukcje iteracyjne / pętle
13. Funkcje i procedury
14. Tablice
15. Ciągi znaków (łańcuchy znaków)
16. Typy definiowane i predefiniowane
17. Rekordy
18. Obsługa plików - zapis i odczyt
19. Rekurencja, a iteracja

Moduł 03 - Struktury dynamiczne / Dynamiczna alokacja pamięci programów
20. Wskaźniki
21. Stos
22. Lista jednokierunkowa
23. Lista dwukierunkowa
24. Lista cykliczna
25. Drzewa BST



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz